Corat-coret 1

Sebelum majlis pelancaran Novel Nostalgia hari tu , saya dah Budi sudah berpakat baik-baik. Tak sia2 saya bawa second cameraman ni, sebab boleh tangkap banyak gambar yang cantik-cantik dari berbagai sudut dan tentunya akan jadi lebih meriah.

“Okey , kau pergi sebelah sana, cover shot sana, aku duduk sini , cover shot sini." Saya memberitahu Budi lokasi yang baik untuknya

“ Abih tu , nak duduk depan ke belakang?” soalnya lagi, sedikit keliru.

“Nak tangkap gambar kena duduk depan. Tapi kalau kau malu, duduk lah belakang sikit, time nak ambil barulah ke depan ,” terpaksalah saya mengajor cameraman amatur nih.

“Kau pulak, duduk mana? Depan ke belakang,” Budi menyoal kembali.

“Ooo.. aku tentulah duduk depan. Senang orang TV nak ambik gambar.. hahahahaha.” Saya dan Budi , sama2 ketawa..

Dan selepas majlis tersebut. Kami berjumpa.

“Aduss.. gambar semua blur lah. Banyak kali tangkap… tapi blur juga “ rungut Budi. Ternyata bukan dia seorang sahaja yang mengalami keadaan sedemikan.

“Macam mana tak blur, masa kau tangkap gambar tu, disekeliling kau semua cameraman yang pakai kamera canggih-canggih. Siap pakai lampu sorot lagi. Bila dia pasang lampu power tu, terus crossover dengan kau punya kamera kecik tu, flash tak hidup, jadi blur ler gambarnya,” Saya memberitahu serba sedikit teori yang pernah diceritakan oleh kawan saya.

Budi mengaru kepalanya yang tak berapa gatal.

Hahahahahaha.. kami ketawa lagi sekali. Walau pun agak terkilan, tapi dalam hati tetap seronok.


Corat-coret 2


Dato' Shahnon Ahmad : Yuk balik...
Dato A Samad Said : Ah.. siang lagi ni..

.
Saya yang berada dibelakang, hanya tersenyum-senyum sahaja apabila mendengar dialog dari orang-orang lama ini.

mersik

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati