Dalam pada sekelian orang ramai berjalan ke sana kemari menyambut Syawal yang sudah ke penghujung ini, salah seorang dari wakil kelab Alaf21 FC telah berkesempatan untuk ke rumah yang paling istimewa iaitu rumah Perlindungan PERNIM. Kita ikuti coretan beliau.

Petang Sabtu lalu saya telah dijemput oleh Puan Norlina untuk majlis menyambut hari raya di rumah beliau bersama warga PERNIM. Saya tiba lewat petang kerana ada hal menyongsong. Kelip cahaya kamera memenuhi ruang senja yang mula kelam. Begitu ramai sekali yang mengunjungi beliau. Terasa teruja bila beliau melambai saya dari jauh.

Sesuatu yang menyeronokkan melihat anak2 PERNIM ceria dan riang. Sesekali saya mengusik anak-anak comel tersebut.

Sempat berbual mesra dengan Tuan Haji Hussein Kamal Omar iaitu pengasas Kamal & Kamal Pest Control Sdn Bhd. Beliau antara penyumbang untuk majlis tersebut hadir bersama isteri. Tapi sayang saya tidak sempat mengambil gambar beliau.

Namun saya lebih teruja melihat kanak-kanak riang warga PERNIM. Wajah bersih mereka bagai ingin menyampaikan maksud “ mereka adalah manusia biasa yang ingin dikasihi dan disayangi.”



Andai anda adalah di antara insan yang bersimpati, hulurkanlah kasih sayang anda kepada mereka dengan mengunjungi mereka di:

PUSAT PERLINDUNGAN PERNIM
Lot 46 Jalan 47,Bukit C, Kampung Cheras Baru,56100 Kuala Lumpur .

atau boleh layari:

www.pernim.com

Ina

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati