Disebabkan majlis itu adalah bagi meraikan novelis - RAMLEE AWANG MURSHID. Dan pelancaran trilogi - BAGAIKAN PUTERI. Maka, beberapa orang sedaya upaya cuba mengambil kesempatan untuk bertanyakan soalan. Malahan, saya, sebagai pentadbir Kelab Peminat Novel ALAF 21 - ALAF 21 FC, juga telah mempunyai beberapa soalan untuk dikemukakan kepada Saudara Ramlee Awang Murshid.

Setelah dirisik, betul, memang ada beberapa soalan yang akan dikemukakan hampir ada persamaan. Akhirnya saya mendapati, saya mempunyai soalan, yang telah dikenalpasti tidak akan ditanya oleh peminat Ramlee Awang Murshid.

Tiga soalan itu adalah:

1 - Bila saya membaca novel - novel Saudara Ramlee, saya dapati sukar untuk berhenti. Apa formula atau teknik yang Saudara guna pakai dalam penghasilan novel ?

2 - Saudara Ramlee ada menyimpan impian agar trilogi ini difilemkan ?

3 - Novel berunsur thriller telah menjadi 'trade mark' bagi Saudara Ramlee. Adakah Saudara akan cuba untuk mengekalkan 'trade mark' itu, atau ada cadangan untuk beralih ke genre yang berbeza selepas ini ?

4 - Saya bagi pihak Kelab Peminat Novel ALAF 21 - ALAF 21 FC. Ingin merakamkan ucapan TERIMA KASIH yang tidak terhingga buat Saudara. Kerana Saudara telah merakamkan penghargaan dan penghormatan Saudara kepada Kelab Peminat Novel ALAF 21 didalam novel Saudara, didalam ruangan dedikasi.

TERIMA KASIH.

# Namun, kita memahami, pengacara majlis terpaksa memendekkan majlis atas masalah teknikal yang tidak dapat dielakkan.

Abang Long.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati