Sudah tentu saya pilih novel Jendela Hati karya Aisya Sofea.Berapa kali saya baca yee? Hemm.tak terhitung rasanya. Garapan cerita yang menarik.

Persoalan besar dalam novel ini adalah cinta tidak mengenal siapa walau dia adalah bekas suami arwah saudara kembar sendiri. Lebih menambah kekusutan adalah arwah Sarah Wahida telah meninggalkan wasiat agar Farah menggantikan tempatnya sebagai isteri kepada Lukman. Bagai satu perjudian yang tidak pasti untung ruginya.

Walau Farah ada perasaan kasih pada Lukman namun dia mahu Lukman menerima dirinya sebagai Farah bukan sebagai pengganti Sarah. Disinilah bermula komplikasi perasaan seorang lelaki yang masih mengingati dan menyayangi arwah isterinya dengan isteri sekarang yang juga kembar arwah! Bukan calang orang boleh menempuhi ujian ini samada Farah mahupun Lukman.

Permainan perasaan yang bukan sedikit mencabar kesabaran dan keikhlasan. Pernahkah anda terfikir untuk meraih cinta dari lelaki yang sahih kita maklum mencintai orang lain sepenuh hati? Sanggupkah anda berkorban diri semata-mata untuk memenuhi impian hati? Kalau saya...saya tidak mampu mencipta kesengsaraan untuk kebahagiaan yang tidak mampu dijanji. Saya tahu tahap kesabaran saya yang tipis macam kulit bawang! Tidak seperti wanita sekental Farah Wahida.

Namun novel ini memberi ruang untuk kita berfikir, sesungguhnya janji Allah itu pasti, bahawa kesabaran dan keikhlasan membuah kebahagiaan yang abadi. Berani menegak hak yang benar untuk diri sendiri. Yang penting, tabah menghadapi segala ujian kerana ujian itu tanda kasih sayang dari NYA...

Nak tau lagi apa novel lain pilihan saya ? Tungguuuuu....

Salam sayang
ina

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati