Tidak ada yang lebih mengujakan kecuali menghadiri agenda Sepetang Bersama DR H M Tuah di Intekma Resort Shah Alam pada 8 Sept 2007 anjuran Alaf21. Memang menyeronokkan! Beliau bijak mengundang ceria pada tiap peserta. Masing-masing begitu sporting memberi kerjasama dengan Dr HM Tuah dengan memberi pandangan dan menjawab tiap soalan Dr Tuah. Selain itu, ceramah ini adalah untuk para wanita sahaja maka tentu lebih mudah meluah rasa.

Sesungguhnya ilmu adalah tidak ternilai, dan kami bersyukur kerana diberi peluang menghadiri ceramah ini. Bayangkan, kami memperolehi ilmu yang bukan sedikit beserta tips yang tidak terhitung hanya dengan RM5!! Niat baik Dr Tuah memang mulia, untuk beramal katanya.

Apa yang menarik adalah ceramah motivasi ini lebih bersifat santai di mana salah satu aktiviti yang meriangkan adalah semua peserta membuat senaman 3E dan ia memang menenangkan hati. Dengan sifat ceria dan kelakar spontan darinya, semua peserta lebih relax dan memberi tumpuan penuh.

Sudah pasti semua wanita ingin dikenali sebagai wanita unggul yang mempunyai ciri-ciri wanita berkarisma dan berketrampilan. Jadi kami disarankan mempunyai sifat Alpha iaitu sifat anggun, comel, cantik, sabar, berkeyakinan dan banyak lagi. Wow!

Lebih menarik Dr Tuah memberi perumpamaan sifat unggul adalah ibarat seperti sebiji kelapa. Walau ia hanyut ke mana saja, ia tetap mampu berakar dan hidup di dalam apa jua keadaan. Malah ia berjasa dari akar hingga ke pelepahnya.

Paling seronok bila Dr Tuah memberi gambaran sifat kita melalui bulan kita dilahirkan. Ia bukanlah suatu ramalan malah ia lebih berupa menterjemah sifat semulajadi seseorang. Maka bersungguh-sungguhlah kami ‘melihat’ carta peribadi kami sendiri di layar.

Betul ke?..tanya Dr. Tuah.
Emm..80% betul Dr! Suami saya memang macam tu Doktor. Degil!
Awak macam tu ke?
Err....hehe...ye la Doktor..


Itulah antara sesi ‘pengakuan’peserta. Hahaha...seronok sungguh ‘melihat’ diri sendiri dan insan yang rapat dengan kita.

Sebenarnya ceramah motivasi sebegini amat baik diikuti oleh semua wanita. Sesekali wanita harus diberi peluang untuk menonjol peribadi jati yang sebenar kerana kita semua dilahirkan dengan kebaikan. Ini juga adalah salah satu cara merehatkan diri setelah penat bekerja di pejabat atau letih melayan kerenah anak di rumah.

Antara tips menarik yang wajar diamalkan adalah minum air, tarik nafas (mengikut senaman 3E), makan anggur manis tanpa biji, menggunakan perfume dan minum susu. Ini adalah salah satu cara untuk membentuk kesabaran dan keupayaan mengawal diri.

Banyak sungguh tips yang diberi oleh Dr Tuah. Namun dalam ruang yang terhad ini tidak mampu saya ceritakan semua. Apapun jika anda teruja untuk mengetahui tips yang menarik dari Dr Tuah...apa kata anda dapatkan hasil tangan beliau dari ALAF21. So...untuk lelaki, apa salah belikan sebagai hadiah bagi isteri atau tunang atau juga kekasih. Hasilnya, kedua-dua mendapat keuntungan!

Adios!

Ina

Nota : Gambar diatas, adalah insan dari Alaf21 . Baca cerita dari Alaf21 pula... layari

http://alaf21.com.my/buletin_isnin/BERITA%20UMUM/drtuah_program/default.htm

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati