Pada 4 hb January minggu lepas, bertempat di Hotal Singgahsana , Petaling Jaya, telah diadakan majlis pelancaran Lima novel Norzailina Nordin . Majlis yang meriah itu turut dihadiri oleh ramai jemputan termasuk wartawan , pihak media, kaum keluarga, sahabat handai dan tak lupa selebriti yang di juemput khas seperti Meor Hashim Manaf, Zaibo, Adam AF2 dan Ogy Datuk Ahmad Daud, yang merasmikan majlis tersebut.

( Acara memotong kek oleh En. Norden, Ogy dan Norzailina , sungguh meriah )

Alaf21 FC diwakili oleh Abg long, mersik, Ija, Muna dan Li Hoon. Kami sampai disana lebih awal. Maklum lah tak sabar2 nak jumpa novelis dan selebriti yang lain. Hinggakan si mersik jadi trauma dan hampir muntah2. “Event trauma“ lah tuh agaknya. Apa2 pun melihat sahaja kelibat novelis dan sekelian tetamu yang hadir, kami jadi lebih seronok dan berdebar2

( Antara selebriti yang hadir , Richie rachman, Wakil karangkraf, Meor Hashim Manaf, Ogy, Norzailina dan Zaibo )

Selain dari itu kami juga berjumpa dengan Lily Haslina yang merupkan antara orang yang turut sibuk dalam majlis ini. Sempatlah berbual2 sebentar sahaja kerana dia sebenarnya sibuk untuk mempersiapkan Norzalina. Kemudian Nia Azalea muncul dan berbual2 dengan kami diruang legar. Tak lama pula lepas itu, barulah nampak Lily Suryani, Aida Adraini dan lain2 lagi. Hampir pukul 3.00 ptg, baru kami semua masuk didalam.

( Alaf21 FC pun tak mahu ketinggalan bergambar bersama Ogy, Norzailina dan En. Nordin )

Ruang yang dihias cantik dengan tema oren betul2 memukau dan bersinar2 pabila di simbahi cahaya lampu.Ramai wakil2 media dan wartawan turut serta. Siap dengan lensa kamera masing2 untuk merakamkan detik2 bersejarah dan gilang gemilang.

Terpandang sahaja selebriti yang lain, kami jadi seronok. Meor hashim manaf nampak bersahaja dan rileks. . Bermula jam 3.00 ptg, Norzailina Nordin muncul berpakaian serba oren, mengerlap ngerlip mengalahkan pengantin popular gitu. Bersesuaian benarlah dengan tema petang yang serba oren.

Majlis dimulakan dengan bacaan doa, kemudian diikuti dengan ucapan En Nordin selaku pengurus besar Alaf21. Selepas itu Norzailina pula turut memberikan ucapan tentang novel2 yang telah dihasilkannya selama beberapa tahun. Namun novel yang begitu menyentuh hati ialah dua kisah benarnya termasuk Permata hatiku yang menceritakan kisah penderitaan anak Meor Hashim Manaf dan juga Izzaidah Khairan yang mengidup sejenis penyakit otot. Ogy Ahmad Daud juga turut memberikan sepatah dua ucapan sebelum meresmikan majlis tersebut

Richie Rahman selaku pengacara majlis begitu menghiburkan sekali dengan keletah dan usikannya. Ogy Ahmad Daud kelihatan anggun dengan pakaian serba biru. Dia yang digelar primoda filem melayu ( oleh Richie Rchman sendiri ) menjadi tarikan lensa dan pihak media yang tak sabar2 menunggu sehingga majlis tamat. Kelihatan juga Abg terjah, Nas Ahmad tak ketinggalan menerjah Ogy, Norzailina dan En. Nordin sendiri.

Lain2 novelis turut sama hadir memberikan sokongan selain memeriahkan suasana. Yang kelihatan ialan novelis Anis Ayuni, Lily Suryani, Nia Azalea, Aida Adraini, Liza Zahira, Durra Fatihah dan Lily Haslina Nasir. Sempat jugalah kami menyapa2 mereka semua selain bertanyakan khabar dan cerita terbaru.

Ini merupkan jemputan yang sangat mengembirakan dan tentunya tak dapat kami lupakan sampai bila2. Makanannya pun sedap2 belaka, Ada kuih2 ,ketupat, rendang, kuah kacang, sayur lemak dan serunding, rasa macam hari raya pula. Dan yang canggihnya, Kek perasmiannya, yang sangat2 specials (sebab ada gambar kulit buku novel). Rasanya, hmm.. tentulah sedap. Siap boleh tapau lagih tuh. Iksh iksh..


( Barisan novelis, dari kanan, Nia Azalea, Lily Haslina, Durra Fatiha. Lily Suryani, Aida Adriani, Zaibo dan Anis Ayuni )

Lepas tuh bergambar pula dengan Ogy Ahmad Daud, Meor Hashim, Zaibo serta Norzailina sendiri. Adalah yang tak dapat tidur selepas tuh. Ogy Ahmad Daud nampak lebih kecil yang dilihat di TV, terutamanya rancangan Ogy dan Salih. Masih anggun dan comel gitu..

Kami pulang hampir jam 6.15 ptg dengan seribu macam perasaan, suka, seronok, gembira, teruja dan lain2 lagi. Dan tak lupa juga, jutaan terima kasih kepada Alaf21 khususnya kepada En. Nordin yang tak lupa2 sudi menjemput kami untuk memeriahkan majlis tersebut. Begitu juga dengan staf2 yang lain yang nampaknya begitu kerjasama dan komitmen sekali untuk menjayakan majlis yang meriah ini.

Semoga hubungan ini akan tetap berkekalan.

Dan kami juga akan tetap menyokong Alaf21.

Untuk mengetahui cerita seterusnya, anda boleh melayari laman web Alaf21 .

http://alaf21.com.my/buletin_isnin/Pelancaran%20novel/lanca_5%20nov%20norzailina/default.htm

Dan untuk melihat lain2 gambar disekitar majlis , sila lawati…

http://alifin.fotopages.com

mersik

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati