"Maaa...laparlah...."
"Maa...nak duduk kat tasik.."
"Kita gi Eyes of Malaysia nak? "
"Ma! Aida nampak yummy!! "

Nasib baik Iman tidak minta apa-apa. Berserabut juga kepala. Sudah sejam mencari group Alaf21 FC, masih belum ketemu. Dalam keadaan yang gawat begitu, melayan kerenah anak-anak menuntut kesabaran yang bukan sedikit. Ain lebih banyak berdiam dan membantu aku menjaga Iman dan Aida yang tidak reti duduk diam! Mungkin dia seronok dapat keluar dengan mama yang asyik memerap saja di rumah.

Kami sampai ke Tasik Titiwangsa tepat jam sepuluh pagi di perkarangan Restoran Nelayan. Err...tapi tak ada sesiapa. Kami mencari di sekeliling restoran. Yang kami ketemu adalah sekumpulan kanak--kanak sekolah dan guru mereka yang mengadakan aktiviti sukan. Terleka sebentar aku melihat keriangan mereka hingga anak-anak aku sudah meredah rumput menghijau menuju tasik! Aida..Masyalah budak ni... laju betul kalau nampak air.

Sebenarnya aku 'blank' sekejap waktu mencari mereka. Untuk meredakan kepenatan mereka, aku mengajak anak-anak bergambar di poster KLCC yang kelihatan senget. Pelbagai aksi yang mereka buat hingga jadi gamat kami 6 beranak. Apa tidaknya bila semua orang beraksi seperti menahan KLCC yang kononnya senget, Aida seorang berdiri tegak buat derk! They really make my day..
Akhirnya ketemu juga dengan group Alaf21 FC. Malunya bukan kepalang sebab lewat satu jam! Bertambah lagi terkedu bila Norzailina, Lily Haslina Nasir pun ada. Alamak...mana nak sorok muka ni...?

Apapun, aku teruja bila mendengar Zaifulnizam, wakil dari Geng Jurnal membentangkan beberapa agenda yang bakal diadakan oleh kelab. Kenapa selama ini aku tidak tau semua ini? Minat dan keinginan seiring mengapung dalam diri. Bertemu dengan penulis idola memang menjadi impian apalagi dapat bersama mereka yang sama minat. Kerenah Iman tidak mampu menggugat tumpuan aku mendengar ucapan Zaifulnizam.

Ada banyak soalan yang ingin aku kemukakan tapi keadaan tidak mengizinkan. Aku yang terlewat hadir, kenalah terima seadanya. Insyallah jika ada rezeki, pasti bertemu kembali ahli-ahli kelab yang memang best giler!

Terima kasih tidak terhingga pada Abang Long, Mersik, Rosha dan kawan-kawan yang lain yang tidak kenal jemu mengadakan perjumpaan demi perjumpaan. Apapun rendang Lily Haslina masih terasa lagi ditekak. Terkilan tidak tapau aje rendang tu seperti yang disuakan abang Long. Malu den ..hehe....Bertemu Norzailina kembali sungguh menyeronokkan. Tapi berkenal-kenalan dengan Zaifulnizam pun memang mengujakan.

Salam ceria untuk semua..

Ina sekeluarga.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati