Novelis buku “ Tiada Noktah Cinta “ ini sudah lama saya tak jumpa sejak2 raya tahun lalu. Sebab itulah saya suka sangat pergi pesta buku, kita tak akan tahu novelis mana yang kita bakal jumpa.

Peluang berbual-bual dengannya memang seronok. Cikgu yang mengajar kanak-kanak Pra Sekolah di Segambut ini memang peramah. Buat masa ini tiada apa2 cerita yang menarik mengenainya. Hasil penulisan terbaru pula, dia masih juga menulis. Cuma biasalah, memandangkan Alaf21 pun sudah semakin sibuk, jadi manuskripnya terpaksa mengikut urutan. Tak kisahlah tuh cikgi oiii, janji boleh keluar lepas2 ini.


Pesta buku baginya memang menyeronokkan. Jumpa kawan2 penulis serta sahabat handai, jua dapat memborong buku-buku dengan harga yang murah. Ianya memang peluang yang tak harus dilepaskan. Datang berkali-kali pun tak mengapa.

Dia yang berasal dari Port Dickson nih selalu juga balik ke kampung kalau cuti2 hujung minggu. Disana, senang nak mencari idea untuk menulis katanya. Memang kadang-kadang penulis nih kena ada satu2 tempat favourite atau yang boleh menjana banyak idea. Masing2 punya cara gitu.

Lagi pun, setakat mencari idea tentu dia tak ada masalah sebab sebelum2 ini pun beliau pernah menulis dengan penerbitan lain, tapi mengunakan nama sebetulnya iaitu Nikmah Mirdi.
Ya lah, semoga Emma Maizurah kita nih akan ceria selalu dapat melihat bukunya diterbitkan tidak lama lagi. Tentu peminat2 dia dan rindu.


Penulis kedua ini pula, sekali pandang macam tak sangka sudah berkeluarga. Dengan tubuh kecil molek, nampak macam masih remaja gitu ( hahahah ). Ditambah pula dengan tahi lalat dibawah bibir kanan, menambah seri manis wajah. Sesiapa yang memandang, pasti terusik hatinya ( hahaha lagi ).

Kalau anda semua nak tahu, inilah dia keluarga baru Alaf21 , tak lain iaitu penulis Laila Kamilia.


Dia yang mempertaruhkan novelnya berjudul " Lakaran Kasih " amat gembira sekali berada disini bersama rakan2 penulis yang lain. Tentunya peluang bernaung dibawah bumbung Alaf21 adalah penghargaan yang akan sentiasa diingat. Walaupun novelnya mengambil masa hampir 7, 8 bulan untuk diterbitkan, namun berkat kesabaran dan kerjasama dari pihak Alaf21, akhirnya lahirlah Lakaran Kasih dipasaran.

Dan pada pesta buku ini, dia pun turut sibuk menyain sana sini. Seronok juga katanya, tak sangka Alaf21 dan karangkraf sewa dewan yang sebegini besar. Bila ada masa lapang tentunya asyik nak berborak dengan rakan2 yang satu kepala. Meriah dan ceria bagaikan satu keluarga.

Yang lucunya bila katanya, sejak2 dah jadi penulis ini life pun berubah sedikit. Setiap cerita yang orang baca tentunya mengundang komen dan kritikan. Sebagai penulis, kita kena ambil perhatian akan perkara2 ini dan cuba tingkatkan usaha dari masa ke semasa. Alahaii.. bukan senang nak jadi penulis tersohor Laila oii.. Ambik masa lama gitu. Tapi tak mengapa, berkat usaha dan tanpa putus akan, insyaAllah pasti akan berjaya.

Apa-apa pun untuk Laila Kamilia, semoga akan terus berkarya..

mersik

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati